Kilometervreters - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu Kilometervreters - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu

Kilometervreters

08 November 2021 | Kenia, Nyeri

Alles werkplekken bezoeken, bevoorraden en volgen betekent in deze contreien kilometers vreten. Twee taxi's rijden af en aan om alle spullen en werkers 'on the spot' te krijgen.

En dat gaat tot nu toe prima. Reistijd is voor ons natuurlijk geen effectieve werktijd, maar in de tijd in de voertuigen is zeer bruikbaar voor periodiek werkoverleg Of ... toch even een uiltje knappen of genieten van een 'heldere Mount Kenia" of een gratis massage ondergaan vanwege het steeds toenemende aantal VERKEERSDREMPELS. Jawel met hoofdletters geschreven. Wat een drempel IS hier ook een drempel. Drempels worden hier met respect door mens en voertuig behandeld. En juist dat verlengt hier de reistijd maar dus ook het werkoverleg. Zo heeft elk nadeel ook zijn voordeel. Van wie was deze quote ook weer ...?

John, Guus en ik zijn vandaag begonnen met het schaafwerk voor de bedden voor het jonge-moederhuis. Urenlang is de sjtub ons om de oren gevlogen. Geen plank in Kenia wordt recht aangeleverd dus schaafwerk loont hier echt. Morgen weer gestaag hiermee verder.

Het werk aan de fence vordert gestaag. Het is een stevige klus, maar uiteindelijk winnen, zeker wat ons betreft, de aanhouders. Vandaag zijn ook de eerste stenen gelegd van het nieuwe aanpalende klaslokaal. Respect alom voor de ploeg die nu al een week werkzaam is in en rondom Jambo Rescue Home. Ook inside het home gebeurt van alles. Kledingvoorraden worden verder gereset en de papierwinkel rondom de kinderen wordt door Inge bekeken en waar nodig bijgewerkt. De pomp die langere tijd 'niet in functie' was wordt gerepareerd en de binnen- en buitenschilder zal Jambo Rescue Home de komende dagen een nieuw en fris aanzicht geven. Al met al wordt er stevig geklust.

Ook hebben we vandaag vastgesteld dat bij Serene Heaven, het opvanghuis voor jonge moeders, de pomp de eerste watertank al heeft volgepompt. Dezer dagen wordt nog een extra tank geplaatst die regenwater zal opvangen om zo de keuken van extra water te voorzien. Aandoenlijk was het hoe vandaag de jonge moeders hebben meegeholpen om een nieuwe 5000 liter regentank, die rechtstreeks op de pomp zal worden aangesloten op het speciaal daarvoor gemetselde plateautje te plaatsen.

Beste lezers, jullie zien dat we ons hier geen seconde vervelen en dat we hoogstens in onze neuzen peuteren om aangekoekte stofresten en ingedikte dieseldampen te verwijderen.

Groet namens allen uit een zomers Kenia met een enkele lokale plensbui

Laur

• 08 November 2021 - 20:09

Geweldig weer om te lezen wat jullie allemaal al gedaan hebben. En dan te bedenken dat jullie er pas een week zijn!!
    Maar… de tijd vliegt…
    Morgen weer een dag.
    Succes allemaal en de groetjes weer oet St Gietere

• 08 November 2021 - 20:26

Hoi weer,
    Een paar woorden die in mij opkomen als ik jullie dagverslag van vandaag lees: “au au en blah blah blah” door de VERKEERSDREMPELS; “hatschoe” van al die sjtub; “spetter spieter spater” regenwater opvangen met de 5000 liter tank en tot slot … “wow” wat doen jullie veel in één werkdag.
    Geniet van de avond en morgen weer een dag met “wat” werk.

• 08 November 2021 - 20:54

Jeroen En Carina:

Boh wat een werk wist verzet en dan zijn al die kilometers en zelfs drempels het toch weer waard he!! Ga zo door toppers!!

• 08 November 2021 - 21:17

Annemiek Baggen :

Nee vervelen hoeven jullie je niet! Prachtig en dankbaar werk wat jullie doen !
    Sjiek !

• 08 November 2021 - 21:32

Vincent :

DaankeDaanke voor de update. Is telkens heel leuk om te lezen. Je ziet het werk door de verslagen vorderen. De foto’s bevestigen ut dan nog eens.

Zet m op de komende dagen.

• 09 November 2021 - 10:19

René Houben:

Elke 'verslaggever' uit Nyeri in Kenia heeft zijn eigen aantrekkelijke stijl. Dat is een van de dingen die het volgen van jullie zeer afwisselende werkzaamheden en activiteiten tot een waar genoegen maken. Elke reageerder geeft op zijn eigen wijze woorden aan zijn betrokkenheid en bewondering voor jullie uitstekende werk. Ik voeg me graag in die rij en doe jullie de groeten mede namens Annie die samen met mij uitziet naar weer een treffend verhaal over en van 'onze mensen' in Kenia. De bijzondere groeten aan ons schoudermaatje van in de mo(o)stem aan de Sjoen Grub. John laot het mer sjtöbbe samen met Guus en Laur !

• 09 November 2021 - 11:53

T Pittie:

Wat een mooi werk doen jullie. Veel plezier en voldoening van jullie werk.

• 09 November 2021 - 18:45

Riet Vos-Augustinus:

Hallo harde werkers,
    Wat weer een levendig verslag Laur. Het laat zien hoe jullie daar bezig zijn en laat mijn mee genieten. Mooi dat de jonge dames ook mee mochten helpen!! Zo'n drempels zouden hier ook wat meer mogen liggen waardoor we het leven en de tijd die er in zit meer zouden beseffen. Ik zou zeggen; geniet van jullie aanwezigheid op die mooie plek, met de mooie mensen. Daar zuig je heel veel energie van op en dat kun je weer gebruiken en uitstralen. Ik leef met jullie mee!!!
    Riet uit een koud Brabant.

• 09 November 2021 - 19:30

Eric Mackus:

Mannen en dame jullie zijn goed bezig fijn om te horen dat het geld van de Tebannetermert goed op zijn plek komt.
    Maar ook wij zitten niet stil gisteren weer plantjes gekregen van Maria om de vele vrijwilligers te bedanken die geholpen hebben de afgelopen alternatieve markt in Tebannet.
    Hopelijk kunnen we volgend jaar weer een mooi bedrag overmaken.
    Groetjes Eric Mackus.

• 10 November 2021 - 07:22

Lambert:

Jambo rafiki,

Een ander voordeel van de Keniaanse wegen is vaak een gratis rug-massage.
    Veel succes, kanjers, bij de komende werkzaamheden.

Lambert.