Een spannend avontuur - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu Een spannend avontuur - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu

Een spannend avontuur

Door: Tielke

23 November 2016 | Kenia, Nairobi

Na dagen van regen scheen eindelijk de zon. In de ochtend waren we busy,busy maar in de middag besloten we onverwacht op safari te gaan naar de Solio ranch. Fingers crosst dat het niet alsnog zou gaan regenen. Angstig keken we naar de lucht, een enkel drupje namen we voor lief en het bleef droog.
Het was volop genieten van de prachtige natuur, de vele bloemen en de artistieke vormen van de bomen maar vooral van de neushoorns. Eerst zagen we er een, toen een stuk of 5, nadien nog meer en meer en uiteindelijk meer dan 20, vaak met kleine rhinootjes er tussen in. Schitterend gezicht. We zagen ook een giraffefamilie, antilopen, waterbokken, baboes, kleine apenfamilies, gazellen, zebra's, kraanvogels en een enorme kudde buffels maar het mooist van alles was een leeuwenkoppel parend!!!! Uniek om te zien. Volgens Stanley, onze chauffeur, doen "ze" het om de 10 minuten. We hebben dit " vrijend" koppel dan ook een 2e keer in actie gezien. Het was net het aards paradijs: alle dieren vredig grazend, af en toe naar ons kijkend en weer verder gaand met grazen. We genoten volop, zelfs toen we vast kwamen te zitten. Hoe Stanley ook probeerde heen en weer te crossen, we kwamen alleen maar vaster en dieper te zitten middenin het jachtgebied van de leeuwen. Vervolgens probeerden we met takken bij de wielen grip te krijgen op de modder. Hielp niets. Toen duwen in de prut. Helaas. Gelukkig hielden de leeuwen zich stil. Er werd een 2e fourwheeldrive opgetrommeld waar de youngsters van onze crew inzaten. Ha, ha, ha. We zullen jullie wel eens eventjes komen helpen. Die chauffeur probeerde bumper aan bumper om ons uit de modder te duwen... Met als gevolg... Dat ook hij vast kwam te zitten. En toen????
Beiden hadden geen sleepkabel, wel had eentje een schep en verder probeerde hij met een krik deze auto zo op te takelen dat we takken onder de wielen konden krijgen, eerst links dan rechts.
Ondertussen deed Stanley zijn sandalen uit en moet voeten in de modder en flinke hulp van sterke mannen ( Pim, Guus, Niek en Jacq) kwam de laatste auto los. Gelukkig nog steeds geen leeuw.
Toen de 2e. Eentje had een koord. Bleek van generlei waarde. Knapte tot twee keer toe.
Toen bedacht Niek dat je met de machete een boomstam kon afhakken. Vervolgens in het busje de raampjes opengeschoven, boomstam er dwars door en nogmaals proberen. Uiteindelijk na een uur kwamen we los. Wij allemaal weer in de busjes, gelukkig nog steeds geen leeuw en op dat moment begon het te stortregenen! Glijdend en slippend kwamen we het safaripark uit. You get what you deserve, volgens Guus en dat was ook zo. Nu zitten we met schone voeten uit te puffen en komen we met een glaasje cognac weer op krachten, nog nagenietend van dit spannende avontuur.

• 23 November 2016 - 18:40

Jan Debie:

Beste mensen, leuk om jullie avonturen te lezen, ook hoe jullie met teamgeest weer de busjes op de safari weer hebt los gekregen.

Wat mij goed doet is dat de rolstoelen en rolators goed heb kunnen verdelen.

Ik wens jullie veel succes en veel sterkte toe voor dat geweldige weer wat jullie daar doen.

Groeten van Jan Debie en echtgenote.

• 23 November 2016 - 18:54

Hoihoi,
    Ik zie jullie al " aanmodderen" daar in het safaripark. En ... Guus met volle teugen genieten van dit aparte avontuur.
    Doei weer.

• 24 November 2016 - 09:52

Leni Bosman:

Hoi,

we zien jullie zo voor me. Het verslag is dan ook boeiend geschreven!
    En inderdaad Niek met een inventieve oplossing, hem op het lijf geschreven en Guus al regelend en oplossingen zoeken op zijn manier. Zo kennen we jullie. Daarom is voor jullie Kenia ook zo geweldig, los van het goede werk wat jullie allen doen.

• 24 November 2016 - 10:47

Cisca:

Dag Tielke en de rest,
    je beschrijving van het "paradijs" was magnifiek! (Beter dan hier)
    Goed dat jullie met vereende kracht uit de modder kwamen. Zo zie je maar wat teamgeest kan doen!
    Ik wens jullie allen goed weer,
    groet
    Cisca