Waar ben jij.nu? - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu Waar ben jij.nu? - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu

Waar ben jij.nu?

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Stichting

19 Januari 2022 | Kenia, Nyeri

Waar ben je nu……….Waar is je hand nu?????
De man die u op de foto uit het raam ziet hangen zit niet in de gevangenis.
Hij is de afgevaardigde Eric uit Tebannet die in het nieuwe woonhuis gaat zorgen
voor het licht in iedere kamer. Hij is zoals gezegd bezig met licht, maar in feite
is hij zelf een lichtbron. Wat gaat voortdurend door z’n hoofd?
Rompertjes, broekjes, mutsjes, sokjes en dekentjes voor de tienermoeders met hun baby’s.
De kindertjes worden aldaar straks als prinscessen en prinsen gekleed.
Het is ontzettend leuk van jullie lezers hoe we als werkgroep worden aangemoedigd,
maar het gaat om het welzijn van alle kinderen waar iets voor gedaan.
Het nieuwe klaslokaal, de bedden voor de tienermoeders met hun kind en de rest van programma.
Onderweg nog een vraag van een naburige school, a.u.b. kun je onze toilet voorziening updaten.
Waar zijn we nu…….waar is je hand nu??? Jullie hand zit zeker te weten bij je hart en vast niet op de knip. Jullie zijn allen stuk voor stuk lichtbronnen. We hebben ongeveer 200 volgers, 200 lichtbronnen. Stel jullie spreken deze weken ieder 10 personen en deze mensen gaan met hun hand
van de knip naar hun hart!!!!!! Dat zijn dan 200 maal 10 maakt 2000 lichtbundels.
Totaal veel bouwlampen bij elkaar. Naast de krachtige lichtstraal uit Banholt en een aantal sterke zonnen, blijven kleine lichtbundels hard nodig.
Reclame via allerlei media is zeker een must. Mond op mond doorgeven staat ook heel hoog op de lijst van onze stichting.
Waar is je hand nu? Staat centraal.
Groetjes,
Ger

• 19 Januari 2022 - 20:21

La Petite Soeur:

Hallo,
    Lichtbronnen zoals jullie zijn de lichtpuntjes op deze wereld: de ene hand op het hart en de andere op het gereedschap.
    Een fijne avond en groetjes,
    Ria

• 19 Januari 2022 - 20:34

Marjo En Kees:

Mooi geschreven broer Ger.

• 19 Januari 2022 - 20:36

Maria Habets:

Hallo allemaal.
    Er is weer een verslag geplaatst.
    Het lijkt inderdaad of iemand in de gevangenis zit.
    De gevangenen zouden willen dat ze zo worden “ opgevangen “
    We zijn wel vaker in de gevangenis geweest om spullen af te geven en daar wordt je niet vrolijk van.
    Ik vind het moeilijk om op het verhaal van Ger te reageren.
    Het hele dorp ( en daarbuiten) weet van ons project en zeker nu ik alleen met de hondjes aan
    het wandelen ben, praat ik onderweg met veel mensen.
    Iedereen weet ook dat de projecten veel geld kosten en ze weten ook dat we het geld van de ooglidcorrectie gebruiken voor Kenia en om dan nog te vragen om ons financieel te ondersteunen, daar heb ik toch wel moeite mee.
    Misschien, als jullie terug zijn, dat we eens om de tafel kunnen zitten om te kijken hoe we de mensen kunnen benaderen.
    In deze Coronatijd is het toch wel moeilijk. Veel mensen hebben financieel al ingeleverd en om dan nog geld te geven voor Kenia….
    Kunnen de lezers ook eens meedenken?
    Veel groetjes en tot morgen.
    Maria en de hondjes

• 19 Januari 2022 - 20:49

Tielke:

Het begin van alle dingen is het licht, de warmte en de grote horizon, een wonderlijk door God gemaakt gedicht, waarmee de wereld groeide en begon.
    Eerst kind zijn, later mens, daartussenin verlangend naar een durend nieuw begin.
    Misschien is dat de zin van ons bestaan, verjongend en verwonderend verder gaan.
    Liefs uit Eijsden,
    Tielke

• 19 Januari 2022 - 21:09

Tiny Pittie:

Goed stuk, Ger. Maar ook wij vragen onze mensen om projecten in `````````Ghana en Oeganda te ondersteunen. We weten allemaal dat we geld nodig hebben. Maar hier hebben mensen het nu ook niet zo makkelijk. Maar we zullen samen blijven werken voor mensen in ,voor ons, Afrika, iets positiefs te blijven doen. En ja we hebben elkaar zeker nodig.
    Wel heel leuk om jullie pos. verhalen te mogen lezen.Heb veel plezier samen en heel veel werk plezier, en 'savonds unne lekkere pot beer of wien. bedankt voor dit mooie verhaal en we hopen dat veel mensen dit blijven /kunnen ondersteunen.groetjes Tiny.

• 20 Januari 2022 - 07:31

Lambert:

Jambo rafiki,

Mond op mond reclame volgt vanzelf door vrijwilligers die mee reisden of reizen naar Kenia, en zelf aan de slag gaan voor projecten van onze Stichting Jambo Hakuna Matata. Topprioriteit blijft de continuïteit van ons weeshuis Jambo Rescue Home. De overige humanitaire projecten blijven uiteraard ook belangrijk. Onze stichting onderscheidt zich juist door doeners. Ons motto luidt, doeners bereiken meer. Door samen verder te bouwen aan een stevig fundament dat de oprichters in 2009 hebben gelegd.

Lambert.

Stichting

Info Financiële, materiële en immateriële ondersteuning van projecten voor kansarme kinderen op het gebied van wonen, onderwijs en zorg (W.O.Z.). Werkgebied: Afrika en in het bijzonder in Kenia. Missie Financiële, materiële en immateriële ondersteuning van projecten voor kansarme kinderen op het gebied van wonen, onderwijs en zorg (W.O.Z.). Werkgebied: Afrika en in het bijzonder in Kenia. Beschrijving Ten aanzien van hulpverlening in het algemeen en met name in zogeheten derdewereldlanden heeft JHM, mede door opgebouwde ervaringen alhier en ter plaatse, een visie ontwikkeld. Door haar werkzaamheden heeft JHM ervaren dat deze het meest succesvol zijn als er sprake is van een grote betrokkenheid zowel bij de mensen HIER (donoren) als de mensen DAAR (ontvangers). Informatie-uitwisseling is en blijft van het grootste belang alsook het geven van eigen verantwoordelijkheid aan de lokale betrokkenen. Gebleken is dat initiatieven die ter plekke al zijn genomen het meest succesvol ondersteund kunnen worden. JHM verschaft lokale verantwoordelijken dan ook graag de middelen om direct te kunnen communiceren. Zo heeft bv. de directeur van een grote basisschool de beschikking gekregen over een laptop en een digitale camera waardoor hij in staat wordt geacht in woord en beeld de voortgang van een project te delen met JHM. Ervaring heeft tot nu geleerd dat deze werkwijze in ieder geval op de middellange termijn effectief is. Met betrekking tot bouw- en onderhoudsactiviteiten wordt doorgaans gebruik gemaakt van lokale ondernemers. Bijkomend effect is tweeledig: enerzijds wordt de lokale economie ondersteund en anderzijds is er sprake van een grotere persoonlijke betrokkenheid. Algemene Informatie Realised since 2009: - Building of Upendo Children's Home - Renovation of Riamukurwe Primary School (728 students) - Renovation of Kiamuiru Primary School (272 students) - Reviving three Polytechnic Schools - Enabling rehabilitation by providing training equipments at both male and female maximum Prison in Nyeri. Ongoing projects: - Nyeri Primary School - Upgrading three polytechnic Schools - Nyeri Hospice - Nyeri Prison Future projects: - Wheelchair production - Further upgrade of Esther's Rescue Home - Further upgrade of Nyeri Primary School - Start a hairsaloon at the women prison for training purposes

Actief sinds 24 Jan. 2014