De slimste mens in Kenia - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu De slimste mens in Kenia - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu

De slimste mens in Kenia

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Stichting

17 Januari 2022 | Kenia, Nyeri

Vandaag gaan het toch iets anders doen.
We spelen de slimste mens met onze trouwe lezers.
De spelregels:
Lezers die reageren beantwoorden slechts een vraag.
Je neemt de eerst volgende vraag welke nog niet beantwoord is.
Doe het POLLE POLLE hakuna matata.
Geef vijf trefwoorden.
1 Wat weet u van, Jambo Resque Home?
2 Wat weet u van de Mount Kenia?
3 Wat weet u van Wangeci Rachel?
4 Wat weet u van lego concrete blocks?
5 Wat weet u van de Weaver birds?
6 Wat weet u van de Poelifinario?
7 Wat weet u van de samenstelling van de Keniase Regering
8 Wat weet u van het Swahili
9 Wat weet u van the big five in het Solio Park
10 Wat weet u van Eric en de Tebanneter Mert?
Groetjes, de werkgroep.

• 17 Januari 2022 - 20:44

Niek Bergmans:

Ik wil Stanley feliciteren met zijn verjaardag.
    Hiep hiep hiep hoera.

• 17 Januari 2022 - 20:47

Maria Habets:

Hallo allemaal.
    Zo te zien ben ik de eerste want ik zie nog geen reactie.
    Ik denk dat ik alle vragen goed kan beantwoorden maar dat zal ik maar niet doen.
    Ik hoop dat de andere lezers ook vragen kunnen beantwoorden.
    Prachtige foto’s allemaal!!
    De vraag die ik niet kan beantwoorden gaat over de samenstelling van de regering. Hopelijk kan iemand anders daar antwoord op geven.
    Jullie hebben weer veel gedaan vandaag!!
    Tot morgen. Maria, Bobby 1 en 2

• 17 Januari 2022 - 20:59

La Petite Soeur:

Hoihoi allemaal,
    Ik, als vrouw van een ontzettend groot legoliefhebber en -bouwer, weet natuurlijk alleen vraag 4 te beantwoorden: grote stenen die als legoblokken uitzien en in elkaar passen. Je kunt er makkelijk mee bouwen en vlug veel meters maken. Bovendien hebben ze een lage kostprijs. Deze stenen worden onder leiding/toezicht van Guus gemaakt. Klopt dat Grote broer?
    Groetjes,
    Ria

• 17 Januari 2022 - 21:09

Inge:

Weet niet of het de juiste vraag is die ik nu beantwoord, maar van Rachel weer ik dat ze een flinke schoenencollectie heeft

• 17 Januari 2022 - 21:11

Inge:

En dat ze een lief en zorgzaam mens is! Voor de rest kom ik ook een heel eind, maar laat nog wat over voor anderen...

• 17 Januari 2022 - 21:19

Marjo En Kees:

Vraag 1: Jambo Hakuna matata, weeshuis, Kenia Guus en Maria, pas
    Welterusten jongens.

• 17 Januari 2022 - 21:25

Ria Van Frans:

Hallo Allemaal,
    Kan en wil ook niet allemaal beantwoorden maar Stichting JHM : Geweldig - Super -Mooi werk -
    Veel tevreden mensen - Leuke Werkgroepen
    Veel groetjes uit Genin

• 17 Januari 2022 - 21:39

Tielke:

Vraag 6: de poelifenario is een cabaret van kindertjes van JHM. Zij winnen de theaterprijs voor de beste breakdance opvoering onder weeskinderen.
    Swingende groet uit Eijsden

• 17 Januari 2022 - 22:28

G.r.frambach@ziggo.nl :

Vraag 2 - vanuit jullie mooie en vertrouwde plekJambo Rescue Home het uitzicht op Mount Kenya, vaak helder, de op een na hoogste berg van Afrika , meestal besneeuwde top.....verder geen idee!
    Groetjes Ria uit Oesj

• 17 Januari 2022 - 22:29

Ria Frambach :

Sorry, dit ging fout, mail ipv naam

• 17 Januari 2022 - 23:10

Laur:

Die Keniaanse regering toch ...! In Kenia kan de hele stroomvoorziening door een vallende aap worden lamgelegd. Vervolgens geeft iedereen aan iedereen de schuld. Daarna gebeurt er lange tijd niks totdat de stroomvoorziening door vage en onderliggende corrupte redenen weer sputterend op gang komt. Wat weet ik dus van de Keniaanse regering: vooral veel goede naar buiten toe geventileerde bedoelingen, maar nog steeds heulend met 'voorheen' westerse koloniale machten. Korter door de bocht: corrupt. Stanley zal dit zeker vanuit Keniaanse ogen kunnen toelichten. Vraag maar eens...

• 17 Januari 2022 - 23:24

Anja:

Wat ik weet van het Swahili: vooral de vaak gebruikte woorden POLE POLE !!!
    Gelijk hebben ze, zouden wij ook wat vaker moeten zeggen :-) (en doen!)

• 18 Januari 2022 - 01:09

Robbert:

Een combinatie van vragen 3 en 8; Rachel, wewe ni mrembo!

• 18 Januari 2022 - 07:05

Lambert:

Jambo rafiki,

Vraag 8 ´Kidogo.

Lambert.

• 18 Januari 2022 - 09:59

Joep:

Ik weet vooral dat ik heel veel niet weet... Lees daarom met veel plezier jullie verslagen!
    Wellicht kan ik een volgende keer dan meedoen met de quiz :-)

• 18 Januari 2022 - 11:08

Tiny Pittie:

Ik weet ook niet zo veel ,maar dat dit dit jullie project is..`waar jullie veel inzet en plezier aan hebben.
    lees graag en met veel plezier jullie leuke verslagen.
    5.kleine gele prachtige vogeltjes die hun eigen huisje weven in bomen. Prachtig .
    2 ik denk de 2de hoogste berg van Afrika.???

Stichting

Info Financiële, materiële en immateriële ondersteuning van projecten voor kansarme kinderen op het gebied van wonen, onderwijs en zorg (W.O.Z.). Werkgebied: Afrika en in het bijzonder in Kenia. Missie Financiële, materiële en immateriële ondersteuning van projecten voor kansarme kinderen op het gebied van wonen, onderwijs en zorg (W.O.Z.). Werkgebied: Afrika en in het bijzonder in Kenia. Beschrijving Ten aanzien van hulpverlening in het algemeen en met name in zogeheten derdewereldlanden heeft JHM, mede door opgebouwde ervaringen alhier en ter plaatse, een visie ontwikkeld. Door haar werkzaamheden heeft JHM ervaren dat deze het meest succesvol zijn als er sprake is van een grote betrokkenheid zowel bij de mensen HIER (donoren) als de mensen DAAR (ontvangers). Informatie-uitwisseling is en blijft van het grootste belang alsook het geven van eigen verantwoordelijkheid aan de lokale betrokkenen. Gebleken is dat initiatieven die ter plekke al zijn genomen het meest succesvol ondersteund kunnen worden. JHM verschaft lokale verantwoordelijken dan ook graag de middelen om direct te kunnen communiceren. Zo heeft bv. de directeur van een grote basisschool de beschikking gekregen over een laptop en een digitale camera waardoor hij in staat wordt geacht in woord en beeld de voortgang van een project te delen met JHM. Ervaring heeft tot nu geleerd dat deze werkwijze in ieder geval op de middellange termijn effectief is. Met betrekking tot bouw- en onderhoudsactiviteiten wordt doorgaans gebruik gemaakt van lokale ondernemers. Bijkomend effect is tweeledig: enerzijds wordt de lokale economie ondersteund en anderzijds is er sprake van een grotere persoonlijke betrokkenheid. Algemene Informatie Realised since 2009: - Building of Upendo Children's Home - Renovation of Riamukurwe Primary School (728 students) - Renovation of Kiamuiru Primary School (272 students) - Reviving three Polytechnic Schools - Enabling rehabilitation by providing training equipments at both male and female maximum Prison in Nyeri. Ongoing projects: - Nyeri Primary School - Upgrading three polytechnic Schools - Nyeri Hospice - Nyeri Prison Future projects: - Wheelchair production - Further upgrade of Esther's Rescue Home - Further upgrade of Nyeri Primary School - Start a hairsaloon at the women prison for training purposes

Actief sinds 24 Jan. 2014