Time flies when you are having fun! - Reisverslag uit Samburu, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu Time flies when you are having fun! - Reisverslag uit Samburu, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu

Time flies when you are having fun!

06 November 2021 | Kenia, Samburu

De tijd vliegt..., en een druk programma maakt het dan even onmogelijk een update voor al onze volgers te geven. Maar nu liggend op bed in de lodge in Sambura vind ik een moment om de afgelopen 2 dagen in een notendop te vangen. Gisteren was "a busy day", 's ochtends vroeg ben ik samen Rachel en alle teenage girls van het weeshuis in de mattatu gestapt op weg naar Nanyuki om daar te gaan shoppen. 14 meiden met elk hun wensen, maar wat was het moeilijk voor ze 'to spend money'. Ze kregen ieder een budget, dat heel voorzichtig werd gespendeerd. Eenmaal 1 schaap over de dam volgden er meer ;). Uiteindelijk was iedereen blut en stapten we zeer tevreden in de mattatu terug naar het weeshuis. De buit bestond uit nieuwe schooltassen, ondergoed, fancy kleding en schoenen. Aangekomen bij het weeshuis zien we dat de muur al aardig vorm begint te krijgen. De pilaren en fundering zijn voor een groot gedeelte gereed, de lokale werklui zullen dit weekend gestaag verder gaan. Ondertussen is niet te vergeten de waterpomp bij het verblijf van de tienermoeders geïnstalleerd en in werking!

De meiden tevreden afgezet, konden we naar 'huis' om de geplande BIG PARTY voor te bereiden: tuin versieren, tafels gereed maken, boodschappen doen en last but not least alle hamburgers en friet voorbakken (wat een klus, voor 50 personen!). Rond de klok van 5 uur kwam een grote gele schoolbus (met dank aan de Nyeri complex school) al toeterend de oprit oprijden. In de bus alle kinderen van het weeshuis, de huismoeders, teacher en een wel hele bijzondere 'driver'; Laur had het stuur de laatste honderden meters mogen overnemen :). Er volgde een heel bijzonder feest met ballonnen (met dank aan OBS Mesch), lekker eten (de hamburgers vielen goed in de smaak!) en soda's, een mooie taart ter ere van Laur en Anja's 40th anniversaty en niet te vergeten schmink! Met leuke snoetjes en een portie flinke tegenzin stapten de kinderen na afloop terug in de bus ("we want to stay!"), waarna ze rond half 10 terug in het Rescue Home waren. Zeer voldaan kijken we terug op deze mooie en zeer speciale avond!!!

Vanochtend vroeg vertrokken richting Samburu. Een hele mooie trip met een diversiteit een landschappen die het raampje van de van van Stanley passeert, genieten was dat. Aangekomen in de Chabba lodges hebben we na een heerlijke lunch een lekkere plons in het zwembad genomen. Zwemmend tussen de palmbomen, bavianen en ander gespuis waan je je in een paradijs. Maar o wat een contrast... Om 3 uur stond Stanley klaar om te vertrekken voor een eerste drive. Een half uur 'Parijs Dakar' richting de juiste ingang van het park is een belevenis ansich. In het park duurde het even voordat er dieren werden gespot, maar ons geduld werd ontzettend beloond! Wat hebben we vandaag mooie beelden gezien; veel olifanten, enkele giraffen, een cheeta met haar 4 jongen die een prooi waren op aan het peuzelen, zebra's, verschillende antilopen en gazelles, mooie vogels, een fantastisch lichtspel door de ondergaande zon en niet te vergeten een regenboog! Zou die ons wat geluk brengen voor morgen? Morgen wacht ons nl. een ochtend drive waarna we weer terug rijden naar "huis". We shall see! ;)

Gooije nach, Inge

• 06 November 2021 - 22:19

Hallo,
    Wat leuk om te lezen dat jullie daar naast alle noeste arbeid ook tijd maken voor fun. Ik geniet van de foto’s en ben alweer benieuwd naar de avonturen én foto’s van morgen.
    Welterusten en groetjes,

• 07 November 2021 - 07:51

Fieny :

Weer een prachtig verhaal. En wat vliegt de tijd als je zo 'n geweldige dingen kunt doen voor de bevolking en dan ook nog kunnen genieten van dat prachtig land. Chapeau voor wat jullie weer allemaal in die korte tijd gedaan hebben. Een hele goeie terugreis met een koffer vol met hele mooie herinneringen.

• 07 November 2021 - 08:56

Jeannine:

Prachtig om dit alles mee temaken , wat jullie toch allen doen is niet te bevatten . Toppers zijn jullie

• 07 November 2021 - 09:43

Toch nog een verslag.
    En dat op de late avond.
    Geweldig Inge.
    Wat zal iedereen genoten hebben.
    Ik heb de foto’s gezien.
    Wat hebben de mannen veel aardappelen moeten schillen en hamburgers bakken.
    Wat een werk.
    Fijn ook dat je bent gaan shoppen met de meiden!
    Vandaag dieren spotten.
    Geniet ervan want morgen is het gewoon weer werken, want inderdaad: de tijd vliegt, en je wil nog zoveel…
    Maar wat nu niet afkomt:
    In januari nieuwe ronde, nieuwe kansen.
    Groetjes Maria en al het vee.

• 07 November 2021 - 11:22

Frans En Ria :

Super wat jullie weer allemaal gedaan hebben.
    Zeker voor de kinderen was het een TOPDAG.
    En dan nu jullie zelf even genieten van het mooie Park en de Dieren.
    En morgen weer AON DE GENG succes verder.
    Groetjes Frans en Ria

• 07 November 2021 - 12:23

Tiny Pittie:

Prachtig en leuk geschreven, wat fijn dat de kinderen ook eens nieuwe kleren kunnen kopen. Geweldig deBBQ ja een feest voor hun en zeker het bus reisje. Geniet van jullie uitstapje en bedankt voor de mooie foto’s. Heel duidelijk herkenbaar voor mij al deze verhalen. Kriebels om weer naar Afrika te gaan. Maar dat zit er voor mij niet meer in. Wel prachtige herinneringen . Geniet van alles.

• 08 November 2021 - 19:21

Lambert: