Daar zijn we dan - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan

Door: Tielke

Blijf op de hoogte en volg Stichting

11 November 2017 | Kenia, Nairobi

We, dat zijn de "gouden ouwe": Guus en Maria, Jef, Rachel en Tielke nu versterkt met Judith en Niek, Marijke en Ton en de benjamin Bertwin. Het is nu 9 uur 's avonds en we genieten nog na van een heerlijke maaltijd gemaakt door een nieuwe kok met zo,n moeilijke Keniaanse naam dat hij zelf voorstelde: noem mij maar mister Buffalo. Gisteren zijn we na een prima vlucht ( met veel controles, overigens wel een vlotte passage en veel vewennerij door de KLM) verwelkomd door Rachel en onze onvolprezen chauffeur Stanley. Wel werd de bagage van sommigen van ons gecontroleerd en moesten koffers (met veel gereedschap) geopend worden. No problem... want gelukkig hoefden niet alle koffers geopend te worden en gelukkig dus niet waar we problemen mee gekregen zouden kunnen hebben. De weg naar Nyeri was schitterend. Het had hier tot 3 weken geleden niet geregend vanaf januari, toen begon het te plenzen met tropische stortbuien maar vandaag scheen vanochtend een zonnetje en was er een grote weelde van bloemen onderweg.
Morgen gaan we naar de rolstoelwerkplaats en het weeshuis en zullen we een plan de campagne maken voor de komende weken.
We hebben er zin in. Ieder heeft zo zijn eigen specialiteit en "naarvenant " zullen we de werkzaamheden verdelen voor zover het weer het toe laat.
Overigens onze waakhond hier heeft 6 (!) jongen gekregen: heel schattige " Mechelse herdertjes" van mix-Keniaanse origine en originele Afrikaanse vlooien. Tot morgen

• 12 November 2017 - 07:21

Huib:

Fijn dat jullie allemaal veilig daar aangekomen zijn na dat gesleep met die koffers. Hier is alles rustig en onder controle. Het werk van Jan P. is nagenoeg af en het eten met 'meneer mijn broer' is zonder aanbranden verlopen. Vandaag ga ik naar Bemelen.
    Let goed op jezelf en werk ze. Met een Eijsdense kus. Huib

• 12 November 2017 - 09:35

René Houben:

Hallo Hartpatsers,

De groeten uit een zondvloedachtig maar zondags Segietere. Fijn dat jullie weer gezond en wel en (uit)gepakt en (uit?}gezakt op jullie plek zijn. En straks met veel plezier 'aon de geng'.

Groeten,

Annie en René Houben

• 12 November 2017 - 09:52

Mia En Frans:

Fijn te vernemen dat jullie goed zijn aangekomen en we zullen jullie de komende weken volgen.
    We wensen allen een mooie en vruchtbare tijd in Kenia.

Groetjes uit Welten,
    Mia en Frans

• 12 November 2017 - 10:06

Lambert Geurten:

Veel succes in Nyeri. De groeten aan de weeskinderen van Jambo Rescue Home.
    Misschien komt ´Familie Olifant´ opnieuw langs.
    Zijn de weefvogels druk bezig met het bouwen van een nestje?
    Groeten aan Rachel, Stanley, de kok en andere teamleden.

Lambert Geurten, Benedette, David en Marion Bwonya.

• 12 November 2017 - 12:41

Tiny Pittie:

Fijn dat alles naar wens verloopt.
    Een hele goede tijd samen en geniet ook een beetje van het land.
    Veel plezier samen.

• 12 November 2017 - 12:57

Ria:

Hoihoi,
    het eerste berichtje is alweer gelezen. Ik ga jullie de komende weken volgen, ben nu al benieuwd naar het volgende bericht/verslag.
    Werk ze en vergeet ook vooral niet te genieten.
    Doei uit een regenachtige Vlijmen!

• 12 November 2017 - 14:27

Laur:

Jambo,

Mooi te lezen dat julie een goede reis hebben gehad. Dat is altijd een goede start. Jullie staat een mooie periode van drie weken voor de boeg. Als echte JHM' ers leven we van dag tot dag mee en zullen alles op de voet volgen. Mooi dat dit kan met de techniek van vandaag. Wij wensen alle "oud gedienden" en reisgenoten die voor het eerst JHM ter plekke meemaken het allerbeste en een mooi verblijf in Nyeri en omstreken toe. Graag groet overbrengen alle alle Kenianen die op een of andere manier gelieerd zijn aan JHM. We zien uit naar jullie volgende bericht en vooral naar de ervaringen van de " nieuwgedienden".

Groet, ook van Anja en onze kids,
    Laur

• 12 November 2017 - 16:52

Frans En Ria:

Hallo allemaal,
    Fijn dat jullie al goed zijn aangekomen, veel succes met al juliie voornemens.
    En mooi verblijf in Nyeri.
    We zullen jullie de komende tijd blijven volgen.
    Veel grootjes Frans en Ria.

• 13 November 2017 - 11:25

Jessie En Jo Frambach:

Hoi allemaal, ik heb van Bertwin gehoord dat jullie goed zijn aan gekomen, ik hoop dat jullie veel kunnen betekenen en dat alles wat jullie graag willen doen kan gebeuren en dat jullie ook veel lol en plezier hebben.
    Heel veel groetjes en tot gauw. Jessie.

• 15 November 2017 - 12:02

Lieve:

Weer goed bezig ! Ik zal jullie vol belangstelling volgen. Veel hartelijke groeten aan alle Keniaanse vrienden. Wel succes met jullie missie en geniet van alles.

Stichting

Info Financiële, materiële en immateriële ondersteuning van projecten voor kansarme kinderen op het gebied van wonen, onderwijs en zorg (W.O.Z.). Werkgebied: Afrika en in het bijzonder in Kenia. Missie Financiële, materiële en immateriële ondersteuning van projecten voor kansarme kinderen op het gebied van wonen, onderwijs en zorg (W.O.Z.). Werkgebied: Afrika en in het bijzonder in Kenia. Beschrijving Ten aanzien van hulpverlening in het algemeen en met name in zogeheten derdewereldlanden heeft JHM, mede door opgebouwde ervaringen alhier en ter plaatse, een visie ontwikkeld. Door haar werkzaamheden heeft JHM ervaren dat deze het meest succesvol zijn als er sprake is van een grote betrokkenheid zowel bij de mensen HIER (donoren) als de mensen DAAR (ontvangers). Informatie-uitwisseling is en blijft van het grootste belang alsook het geven van eigen verantwoordelijkheid aan de lokale betrokkenen. Gebleken is dat initiatieven die ter plekke al zijn genomen het meest succesvol ondersteund kunnen worden. JHM verschaft lokale verantwoordelijken dan ook graag de middelen om direct te kunnen communiceren. Zo heeft bv. de directeur van een grote basisschool de beschikking gekregen over een laptop en een digitale camera waardoor hij in staat wordt geacht in woord en beeld de voortgang van een project te delen met JHM. Ervaring heeft tot nu geleerd dat deze werkwijze in ieder geval op de middellange termijn effectief is. Met betrekking tot bouw- en onderhoudsactiviteiten wordt doorgaans gebruik gemaakt van lokale ondernemers. Bijkomend effect is tweeledig: enerzijds wordt de lokale economie ondersteund en anderzijds is er sprake van een grotere persoonlijke betrokkenheid. Algemene Informatie Realised since 2009: - Building of Upendo Children's Home - Renovation of Riamukurwe Primary School (728 students) - Renovation of Kiamuiru Primary School (272 students) - Reviving three Polytechnic Schools - Enabling rehabilitation by providing training equipments at both male and female maximum Prison in Nyeri. Ongoing projects: - Nyeri Primary School - Upgrading three polytechnic Schools - Nyeri Hospice - Nyeri Prison Future projects: - Wheelchair production - Further upgrade of Esther's Rescue Home - Further upgrade of Nyeri Primary School - Start a hairsaloon at the women prison for training purposes

Actief sinds 24 Jan. 2014