Aow kloete en WD-40 - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu Aow kloete en WD-40 - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu

Aow kloete en WD-40

Door: Ger

16 Januari 2022 | Kenia, Nyeri

Ooit werd er een vrije zaterdag ingesteld, helaas lezers hier in Nyeri gaat die waaier niet op.
De hele dag is onze ploeg in de werkplaats in de weer. Het bedden maken is na ons bezoek bij de tienermoeders vanaf gisterenmiddag niet meer uit ons hoofd geweest. Het neemt je bij dat ding wat aan je hals zit en laat niet meer los.
Gelukkig gaan de machines steeds soepeler lopen. WD-40 is de nationale spray. Tijdens het werken met het hout spatten de waterdruppels van het verse materiaal je om de oren. Gelijktijdig met de beddenfactory loopt het plaatsen van de contactdozen in het nieuwe huis ook op volle toeren. Eric (we spreken dat in het Engels uit) managed een kleine Keniaanse ploeg hierbij op een voortreffelijke manier.
Om 17.00uur wordt met een hele grote voldoening het busje van Stanley gestart richting “hotel”. Wat hebben we weer fijn samengewerkt met de jongens hier ter plekke. Iedere schakel telt mee.
Dan onze avond at home: Joseph en Daniel starten met het kampvuur voor de zaterdagavond; barbecue staat op het programma. In de tuin laten we ons verrassen met de keukenkunsten van Rachel. Wat gaat zij door het lint als ze de keuken betreedt. Aan het einde wordt ze op een ludieke manier onderscheiden met een mooi keukenschort aangeboden door de groep. Get aow kloete mot altied kinne.
Tusker bier en rode wijn zijn natuurlijk dranken die matig over de tong gaan. Uiteraard heeft het postuur (jullie zagen de big five foto) genoeg percentage alcohol nodig na zo een intensieve zaterdag.
Ger.

• 16 Januari 2022 - 09:49

Hallo allemaal.
    Wat hebben jullie weer veel gedaan.
    Maken jullie je niet te moe?
    Vandaag maar een beetje rustig aan.
    Zondag is rustdag.
    Eric bij de barbecue! Dat heeft hij vaker gedaan…..
    En, wat vind Rachel van al die mannen om haar heen? Is het gedaan met haar rust.
    Ger: mooi verslag weer. Dat heb je volgens mij vaker gedaan.
    Koelt het s avonds af bij jullie of hebben jullie lange mouwen tegen de muggen?
    Hier is de mist gelukkig opgetrokken.
    Groetjes vanuit St Gietere.
    Maria en de hondjes

• 16 Januari 2022 - 10:07

Ria (van Ger):

Hallo mannen,
    Heel begrijpelijk dat jullie weer gedreven waren met die bedden, na het zien van die meisjes, kinderen nog met hun baby'tjes.
    Zeker zondag gaan genieten van even wat rust en misschien van de omgeving , in het zonnige Kenia. Dan kunnen jullie maandag weer fors aan de geng!
    Hier is het maar grijs en mistig weer
    veel groetjes oet Oesj.

• 16 Januari 2022 - 10:20

René Houben:

Mannenbroeders,
    Wat zijn jullie weer ontzettend goed bezig. Als je je ogen openhoudt en een beetje hart in je lijf hebt, dan kun je niet anders dan weer uiterst gemotiveerd aan de slag gaan. Daarbij wens ik jullie veel ausdauer, weinig sjtup, niet al te veel zweit en vooral een opgewekt gemoed.

Tot schrijfs,
    René en Annie Houben

• 16 Januari 2022 - 11:10

Le Petite Soeur:

Hoi allemaal,
    En weer een drukke werkdag gehad. Drie Loesje-spreuken zijn op jullie van toepassing: “ Zorgen moet je doen, niet maken” en “Waarom moeilijk doen als het samen kan” en tot slot “ Werk aan je plezier”!
    Een warme groet,

• 16 Januari 2022 - 11:11

Tiny Pittie:

leuk om te lezen wat jullie allemaal samen doen.
    Geweldig.

• 16 Januari 2022 - 11:38

Laur:

Jullie verhalen zijn gelijk een film waarnaar ik niet alleen zit te kijken maar ook in gedachten meespeel. Het is voor mij en voor vele anderen die al meegegaan zijn een nieuwe realiteit geworden. Het 'aon de geng ' gevoel is heel herkenbaar. Als je ter plekke bent wil je op elk besteed uur met een voldaan gevoel terugblikken. En of dat nou schuren, bouwen en schaven is of een enorme sparerib wegspoelen met ingeblikt Tuskerbier, dat is om het even. Gewoon er zijn, iets betekenen en vooral delen. Dat is waar het uiteindelijk om gaat. En dat is precies wat jullie doen. Chapeau.

• 16 Januari 2022 - 12:18

Daniël Nuijts:

Geweldig waar jullie mee bezig zijn! Wij zien het inderdaad in gedachten voor ons. Zelfs Rachel met een kookschort aan

• 16 Januari 2022 - 13:51

Kees En Marjo:

Hoi jongens,
    Weer een mooi verslag van jullie dag. Ik kijk hier naar uit.
    Fijne zondag en zet hem op morgen. Groetjes

• 16 Januari 2022 - 14:45

Niek Bergmans:

Terug naar nooit weggeweest.

Dat is het motto van jullie verslag. En dat is precies wat ik voel als ik thuis de verslagen lees, de foto's herken en meeleef.

Sjiek, sjoen en sjoan.

• 16 Januari 2022 - 16:22

Marielle Kerckhoffs:

Hoi allemaal, weer mooie foto’s. En zoveel werk weer verzet. Dat verdient dan ook een lekkere bbq. Heerlijk !
    Fijne zondagavond
    Groetjes Ron, Mariëlle, Chanu, louisa en Ymthe

• 17 Januari 2022 - 14:42

Mathieu Elissen.:

Wat goed dat er na zulke dagen hard werken ook nog tijd voor ontspanning is zowel voor jullie als de kinderen
    Aan eetlust ontbreekt het in elk geval ook niet maar ook dat is nodig voor de nieuwe energie.
    Hopelijk volgen er nog mooie en werkbare dagen.
    bedankt voor de foto,s het geen ons toch een indruk geeft hoe het daar allemaal aan toe gaat.