Zaege, schave, freze, en sjtuphappe, - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu Zaege, schave, freze, en sjtuphappe, - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu

Zaege, schave, freze, en sjtuphappe,

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Stichting

13 Januari 2022 | Kenia, Nyeri

Het is alweer de 2de dag dat we hier zijn. Acht uur bij het ontbijt en geen2 minuten later.
Op naar de werkplaats vandaag. De bedden voor de tienermoeders bij iedereen volop
In het vizier. We zijn met een kleine groep dus gladjes verloopt alles binnen een split-second.
Eric, onze kleine Benjamin, zeg maar Jumbo hier in Kenia, willen we toch bij nader inzien het liefst aan het sleuven trekken zien. Z`n oude professie komt plotsklaps bovendrijven.
Aan de geng Sjeng waal polle polle en toch vlot, vlot.
`N paar foto`s ilustreren vandaag `n hiel deil ; Zaege, schave, freze, en sjtuphappe,
`t mak oos nieks oet wat heerlijk om wir op de wirkpljaasch te zien. Als slot van de dag buigen we
ons met wel zes mensen over een apparaat met multie-mogelijkheden
ter reparatie in de timmerwerkplaats waar wat feller swahilisch/segieters gepraat is.
Tebannet is qua aantal erg onderbezet , maar wat kan deze man als evenementen-topper
een werk verzetten. Tebannet ALAAF. Na gedane arbeid, snel richting `hotel`.
Rachel, Stanley, Samuel en John waren van groot belang vandaag. Buiten het gangbare, een
Geweldige technische bijdrage van dit clubje.

Groetjes,
Ger

• 13 Januari 2022 - 18:28

Maria Habets:

Mannen. Geweldig weer!!
    Ik heb het verslag tich keren gelezen om het goed tot me door te laten dringen.
    Als je dat leest, begint het weer te kriebelen.
    Geniet ook namens mij.
    Jullie hebben zon , maar wij hebben ook zo’n gehad vandaag. Het was heerlijk wandelweer.
    Banholt alaaf, segietere alaaf, oost Maarland alaaf.
    Petje af.
    Tot morgen.
    Maria, Bobby 1 en 2

• 13 Januari 2022 - 18:29

Niek Bergmans:

Hoi, over sjtup gesproken, een coronamasker zou ook kunnen helpen!

Is er ook een groepsfoto in de maak?
    Veel succes van Niek.

• 13 Januari 2022 - 18:30

Ria:

Hoihoi,
    De eerste werkdag zit er weer op en zo te lezen was deze weer vol met van alles en nog wat. Had ook niet anders verwacht, hihi.
    Nu lekker genieten van jullie avond en morgen weer gezond op voor een volgende drukke werkdag.
    Een warme groet,
    Ria

• 13 Januari 2022 - 18:42

Marlou Hellenbrand:

Hallo allemaal,
    Via Maria Habets werd ik vanmorgen attent gemaakt op deze link, waarvoor dank. Vanuit Mechelen volgen wij graag jullie verslagen.
    Hartelijke groeten,
    Jean & Marlou

• 13 Januari 2022 - 19:43

Marielle Kerckhoffs:

Hoi,
    De eerste werkdag is weer omgevlogen. Hard gewerkt! Leuk om jullie verslag te lezen.
    Hier bij ons was het heerlijk weer.☀️
    Maak er een gezellige avond van. En morgen weer met frisse moed verder. Groetjes Ron, Mariëlle, Chanu, louisa, Ymthe

• 13 Januari 2022 - 20:13

Marjo:

Hoi jongens, jullie hebben vandaag een goed begin gemaakt met jullie geplande werkzaamheden, lees ik. Fijne avond en slaap lekker straks.

• 13 Januari 2022 - 20:40

Gertie En Emiel Frambach:

Sjus wie Maria 2x geleze…

• 13 Januari 2022 - 20:45

Gertie En Emiel:

Half beriech versjwoende Euhhhh…sencuur haha
    Nou iech dach zoe, al aaf…nog neet he nog ff oan de geng …toedeloe allemaol

• 13 Januari 2022 - 22:34

Tielke:

Zijn er ook nog hondjes die jullie het gereedschap aanreiken? Zo te lezen, kunnen jullie best wat hulpjes gebruiken. Succes met alles, Tielke

• 13 Januari 2022 - 23:14

Annemiek Baggen:

Weer goed bezig aug al hub geer las van de sjtub.

• 14 Januari 2022 - 10:38

Mathieu Elissen.:

Wat een mooie werkplaats met zoveel machines hebben jullie daar.
    Hier kan wel wat werk mee verzet worden.
    Groetjes uit het zonnige Noorbeek Mathieu

• 14 Januari 2022 - 20:34

Lambert:

Jambo rafiki,

Bahati njema (veel succes)!

Benedette en Lambert.

• 14 Januari 2022 - 21:03

Lia Ploumen:

Beste neven. Ik vind het super wat jullie bewegen met jullie vrienden in een ander einde van de wereld waar het ook zo nodig is.Veel sterkte dat jullie dit project verder voeren en ook plezier voor jullie zelf. Groetjes uit Spa Lia

Stichting

Info Financiële, materiële en immateriële ondersteuning van projecten voor kansarme kinderen op het gebied van wonen, onderwijs en zorg (W.O.Z.). Werkgebied: Afrika en in het bijzonder in Kenia. Missie Financiële, materiële en immateriële ondersteuning van projecten voor kansarme kinderen op het gebied van wonen, onderwijs en zorg (W.O.Z.). Werkgebied: Afrika en in het bijzonder in Kenia. Beschrijving Ten aanzien van hulpverlening in het algemeen en met name in zogeheten derdewereldlanden heeft JHM, mede door opgebouwde ervaringen alhier en ter plaatse, een visie ontwikkeld. Door haar werkzaamheden heeft JHM ervaren dat deze het meest succesvol zijn als er sprake is van een grote betrokkenheid zowel bij de mensen HIER (donoren) als de mensen DAAR (ontvangers). Informatie-uitwisseling is en blijft van het grootste belang alsook het geven van eigen verantwoordelijkheid aan de lokale betrokkenen. Gebleken is dat initiatieven die ter plekke al zijn genomen het meest succesvol ondersteund kunnen worden. JHM verschaft lokale verantwoordelijken dan ook graag de middelen om direct te kunnen communiceren. Zo heeft bv. de directeur van een grote basisschool de beschikking gekregen over een laptop en een digitale camera waardoor hij in staat wordt geacht in woord en beeld de voortgang van een project te delen met JHM. Ervaring heeft tot nu geleerd dat deze werkwijze in ieder geval op de middellange termijn effectief is. Met betrekking tot bouw- en onderhoudsactiviteiten wordt doorgaans gebruik gemaakt van lokale ondernemers. Bijkomend effect is tweeledig: enerzijds wordt de lokale economie ondersteund en anderzijds is er sprake van een grotere persoonlijke betrokkenheid. Algemene Informatie Realised since 2009: - Building of Upendo Children's Home - Renovation of Riamukurwe Primary School (728 students) - Renovation of Kiamuiru Primary School (272 students) - Reviving three Polytechnic Schools - Enabling rehabilitation by providing training equipments at both male and female maximum Prison in Nyeri. Ongoing projects: - Nyeri Primary School - Upgrading three polytechnic Schools - Nyeri Hospice - Nyeri Prison Future projects: - Wheelchair production - Further upgrade of Esther's Rescue Home - Further upgrade of Nyeri Primary School - Start a hairsaloon at the women prison for training purposes

Actief sinds 24 Jan. 2014