puppies - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu puppies - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu

puppies

24 Januari 2020 | Kenia, Nairobi

Vandaag zijn we begonnen aan de geitenstal annex daarbij een slaapplaats voor de Masai bewaker bij het weeshuis. Ook is de fundering voor de nieuwe kleuterklas bij het weeshuis uitgezet.
Zand, grind, stenen, bewapeningsijzer en cement voor beide zijn besteld. Er is slecht weer besteld maar we laten ons niet tegenhouden. De achterburen waren in de tuin bezig en toen heb ik tussen neus en lippen door gevraagd of ze geen puppies hadden. Enkele jaren geleden hebben we daar al eens een grote waakhond gekocht. En jawel hoor ze hadden een nest jonge hondjes. Chihaha’s met lang haar. Kleine gifschijtertjes maar goed waaks. Een voor de kinderen van het weeshuis gekocht want die speelden daar kennelijk al veel mee en een gereserveerd voor Rachel.
Gereserveerd want ze verandert nogal eens van mening en dat kan natuurlijk niet bij de keuze van een huisdier.
Op de werkplaats is het rustig nu de bouwvakkers daar weg zijn. We kunnen nu de badkamers afmonteren, douchewanden plaatsen en verder gaan met het schaven van het hout voor de geitenstal. Morgen gaan we timmeren aan de wanden van de stal.
De sfeer is goed. Vanmiddag ga ik shoppen voor JR (wastafels) en voor Grote guus (bandenplakspul voor de rolstoel wielen), tegellijm voor de bouw en nog wat spullen voor onze kok.
Ik heb er wat moeite mee om mijn crew alleen naar de werkplaats te laten gaan maar alleh, ik kan niet alles zelf regisseren zal toch wat moeten delegeren. Heb er alle vertrouwen in dat het goed zal gaan maar voel me verantwoordelijk want het zijn zware machines die we gebruiken.
De site geeft nog altijd problemen maar ik ga nu in de stad proberen iets te plaatsen via een internetshop op de website van Waarbenjij.nu
Groetjes en tot morgen
Guus.

• 24 Januari 2020 - 14:49

Tielke:

Dat is gezellig als je hard zit te werken achter de PC terwijl mijn echtgenoot een "schoonheidsslaap(je) doet en er komt dan zo'n vrolijk bericht van jullie binnen.
    Ben benieuwd welk naam de kinderen aan de puppie zullen geven.
    Tja, de crew alleen laten met zware machines trekt wel een stevige wissel op de engelbewaarders daarboven, maar een beetje vertrouwen moeten die maar naar beneden uitstralen.
    Succes met de geitenstal en aanverwante overnachtingsruimte. Ik zal duimen dat de regen jullie geen parten gaat spelen.
    Werk ze,
    Tielke

• 24 Januari 2020 - 16:59

je bent al vroeg met je verslag!!!
    Heb je al weekend?
    De werklui zijn grote jongens, die mogen best met grote machines werken. Kunnen ze ook!!! Daar heb ik alle vertrouwen in.
    Ik zou bijna zeggen( grapje onder ons) jongens die buiten spelen, mogen buiten plassen!!
    Hoe vinden de kinderen van het weeshuis het dat jullie er weer rondlopen?
    Zijn de dames al begonnen met werken op de naaimachine?
    Realiseert Rachel zich dat, als ze een hondje wil, hier ook verantwoording voor heeft als ze op stap gaat of laat ze het arme diertje dan aan haar, of zijn, lot over???
    Gaan jullie dit weekend nog iets leuks doen?
    Succes met alles waar jullie mee bezig zijn.
    Hopelijk is Stanley weer opgeknapt.
    Doe iedereen veel groeten en hopelijk voor jullie blijft het droog.
    Tot morgen. Maria en Bobby

• 24 Januari 2020 - 18:52

Hallo allemaal,
    Er is weer veel gedaan, zo te lezen. En leuk, een eigen hondje voor de kinderen. Zullen ze vast en zeker veel mee spelen en rond sjouwen.
    Ik zal ook net als Tielke duimen dat de regen jullie niet dwars gaat zitten. Dat zou erg jammer zijn met al jullie werkzaamheden. Hier is het weer ook niet om naar huis te schrijven: guur en koud buiten. We doen het er maar mee, zeggen we dan.
    Fijne avond alvast en tot een volgend berichtje.

• 24 Januari 2020 - 19:08

Riet:

Je verslagen brengen we elke keer een beetje bij jullie. Goed hoe jullie te werk gaan. Ik ben blij dat ik hier steeds weer van mag genieten. Guus je schrijft heel levendig!! geweldig een huisdier voor de kinderen dat is zo goed!! tenminste als ze er verantwoordelijkheid voor gaan dragen om het diertje te verzorgen. Verzorgen zij ook de geiten? Nu moet ik niet beginnen met vragen stellen want dan blijf ik bezig. Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag. Tot weer.

• 25 Januari 2020 - 09:56

Tiny:

Leuk jullie verslag te lezen. Hoop dat julliekunnen doen wat jullie in gedachten hebben. Anders de volgend keer weer verder kijken
    Rustgoed uit en veel plezier.