Weekend - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Tielke

18 November 2017 | Kenia, Nairobi

Een welverdiend weekend,

We vonden dat we goed gewerkt hadden en dus een weekend mochten "niksen". Vandaar dat we vanochtend met twee safaribusjes naar Samburu zijn gegaan waar we nu logeren in de lodge van Intrpid. Heel romantisch en luxe. De lodge ligt aan een krokodillenrivier. Terwijl ik dit type ruist het stromende water op 3 meter afstand. Buiten zijn de apen aan het vechten. We hadden een schitterende weg er naar toe met een heel afwisselend landschap: heuvelachtig met veel groen, afgewisseld met dorre vlakten vooral in het moslimgebied. Onderweg een bruiloftstoet met met linten en ballonnen versierde auto's, open air hairsaloon voor dreadlocks, veel kamelenkuddes, rozenkwekerijen en een olifantenecuduct maar ook ijzeren dwarsliggers met stalen pinnen en 169 drempels. Er was veel politie op de been omdat vandaag de Gouverneur begraven wordt. Hij kwam om bij een ongeluk. Zijn chauffeur leeft nog maar heeft beide benen geamputeerd en ook zijn personal assistent is zwaargewond. Op de begrafenis worden duizenden mensen verwacht. Alle wegen zijn opgeknapt, witte strepen vernieuwd, tenten opgezet, catering geregeld. Guus is ook ooit bij een dergelijke begrafenis geweest. Hij was de enige mzungo en heeft dat ook geweten. De mis duurde 5 uur en na het rondje langs de geopende kist volgde de ter aarde bestelling waar huilende vrouwen verscheurd aan het open graf zaten en Guus op hun kinderen moest letten.
Gisteren waren we getuige van het vertrek van de UN, veel tanks op vrachtwagens geladen vertrokken van het vluchtelingenkamp aan de grens met Somalië. De vluchtelingen zijn in 3 bussen de grens over gezet.
Nu dan de safari: schitterend. Goed weer dus mooie vergezichten. Als snel zagen we heel veel giraffen en even later olifantenkuddes met stoeiende kleintjes. Ook hebben we op 3 meter afstand van een leeuw gestaan met twee leeuwinnen. En daarvan was zwanger. Verder schitterende secretarisvogels, greyvy zebra's, antilopen, dikkie diks, enz. We gaan nu eten in de lodge gebouwd op palen, open air, bamboedak, echt een tropisch sfeertje. We genieten en ik hoop jullie ook. Een warme groet van ons allen.

• 18 November 2017 - 20:38

Jessie En Jo :

Wat fijn dat jullie op safari zijn, Bertwin heeft het al doorgegeven aan ons.en dat jullie zoveel gezien hebben , dat hebben jullie ook verdiend na zo een week werken, wij wensen jullie een fijne en gezellige avond en een goede nachtrust en morgen weer een onvergetelijke dag, lieve groetjes uit St Geertruid.

• 18 November 2017 - 21:45

Hoihoi weer,
    Zo te lezen is het lekker genieten daar. Hebben jullie ook verdiend.
    Hier gaat alles z'n gangetje. De Sint is ook weer in het land, maar ojee onze pakjes zijn met de stormen op zee overboord geslagen en helemaal nat. Dus een probleem voor de Pieten en dan is het grote boek ook nog over boord gegaan en niet meer te lezen. Tja, dat komt natuurlijk nooit meer goed voor pakjesavond. Guus, heb jij nog een paar goede ideeën hoe dit opgelost moet worden?:)
    Geniet nog even lekker van jullie rust dit weekend.
    Doei,

• 18 November 2017 - 23:44

E.geelen:

Hoi Tielke,
    alvast een dikke proficiat voor morgen. Maak er maar een onvergetelijke dag van. Hier is het koud en regenachtig en al heel veel ,,gedoe,, rond de ,,zwarte,, pieten. Jammer van zo/n tradiitie. .Ik lees iedere dag je reisverslag met heel veel belangstelling . Zal proberen om Huib aan de telefoon te krijgen morgenavond. Verder is het hier rustig...saai... Weet niet zoveel te vertellen en ben benieuwd naar je volgende verhaal. Groete oet Ell. Els.

• 19 November 2017 - 09:33

Michelle:

Lieve Tielke,
    Van harte gefeliciteerd

• 19 November 2017 - 10:03

Riet:

Hallo Geweldige mensen,
    Ik heb de verslagen van voor naar achteren gelezen, met op de achtergrond de sinterklaas muziek voor onze jongste. Hij is gelukkig en ik lees uit jullie verslagen dat jullie daar heel veel kinderen gelukkig maken. Jullie noemen het geen sinterklaas maar daar lijkt het wel op. Geweldig, Geweldig en nog eens geweldig!!!!!!!!!!!! Niet alleen de uitstapjes maar ook het betrekken bij het werk dat er gedaan wordt. Als ik lees hoe jullie genieten (ook al moet er wel eens flink gemopperd worden) van al het werk dat jullie doen en hebben gedaan dan word ik daar ook blij van en krijg het warm vanbinnen. Ik wens jullie nog heel veel plezier en succes de komende dagen!!!!
    Heel veel groeten,
    Riet

• 19 November 2017 - 22:01

Huib:

Poesje van harte proficiat uit Eijsden, ook namens de poezen. Nog vele jaren met ons samen. Het doet me goed te lezen wat jullie uitspoken. Doe je wel een beetje voorzichtig met al die beesten om je heen!
    Hier in Eijsden is alles onder controle. Vandaag heb ik een visje gebakken voor Dries met wortels en gebakken aardappels. Was lekker vond Dries.
    Dikke kus, ook vanwege je verjaardag. Huib

• 20 November 2017 - 11:05

Mia En Frans:

Beste Tielke,

Door drukte vergeten de 19e, echter indien het volgens plan verlopen is heb je wel onze kaart ontvangen.
    Tielke we wensen je alsnog Proficiat, nog een fijne en vruchtbare week in Kenia, en natuurlijk nog heel veel gezonde en gelukkige jaren.
    Mia en Frans