Kenia november 2016 - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu Kenia november 2016 - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Stichting JHM - WaarBenJij.nu

Door: Tielke

Blijf op de hoogte en volg Stichting

12 November 2016 | Kenia, Nairobi

Daar zijn we dan! We hebben weer internet en dus ons 1e verslag.
Vertrokken op 11/11. Prima vlucht en heerlijk verwend met warme doekjes, drankjes, pizza, pasta, rauwkost en tiramisu. Soepele passage door de douane, voor sommigen van ons met foto en fingerprints, maar gelukkig geen enkel probleem met de visa.
Rachel en Stanley vingen ons op en brachten ons naar Rachel's huis en het Metro hotel met onze 14 koffers, rugzakken, enz.
Slaapkamers met harde bedden, lekkende wastafels, douches met stroomvoorziening en voortdurende stroomuitval, maar toch prima geslapen. Zaterdagochtend hebben Maria, Guus en Rachel een scala van boodschappen gedaan waarbij ze voortdurend klem kwamen te zitten in het vakantieverkeer (de vakanties zijn hier begonnen en duren voor schoolkinderen tm 3/1).
Daarna volop genoten op weg naar Nyeri: schitterende natuur, langs de weg takkenvrouwtjes, ezelkarretjes, kudden geiten en schrale koeien, prachtig bloemen, bananen- en koffieplantages. Natuurlijk een stop gemaakt bij de Delmonte ananasplantage en nadien bij Irina, het mangovrouwtje waar we bergen mango's, meloenen en sinaasappels kochten: alles voor en achter de koffers en stoelzittingen gepropt, zie foto (sturen we morgen). Nadien nog meer dan 100 bananen gekocht voor 5 euro: aan dikke, zware trossen, bijna vers van de boom.
Nu zitten we te relaxen, we hebben al werkoverleg gehad voor alle werkverdeling van morgen nadat we door onze kok, Katta, weer super verwend zijn en "afgevuld"...
Morgen weeshuis, rolstoelwerkplaats, tenten opzetten, container leeghalen en als het niet regent naar Oma Esther en haar weeshuis in de appendix van Afrika. Verslag volgt.
We hebben er zin in.
Een hartelijke groet aan jullie allen.
Tielke

• 12 November 2016 - 21:12

Lieve:

Veel succes ook weer deze keer en goede moed!! Liefs van Lieve

• 12 November 2016 - 22:30

Tiny Pittie:

Fijn dat alles goed is gegaan. we hopen dat jullie mooie dagen samen hebben en veel kunt doen en zien.
    succes. groetjes uit een nat en ongezellig weer, St.Geertruid.

• 12 November 2016 - 23:00

Ria:

Hoipiepeloi,
    Leuk dat we weer mee kunnen genieten met jullie belevenissen. Succes morgen met de eerste van vele werkzaamheden.
    Doei,
    Ria

• 13 November 2016 - 08:43

René Houben:

Dat ziet er weer veelbelovend uit. Steek maar weer de handen uit de mouwen, open je hart voor al het moois van het land en van de mensen, maar ook hou je hoofd erbij. Ik wens jullie toe dat je elk moment van de dag het geluk mag ervaren dat ligt in de best mogelijke verbinding van wat je hart je ingeeft, je hoofd bedenkt en je handen willen aanpakken. Ik zal het met belangstelling vanuit Segietere waar deze dagen de verre voorbereiding op carnaval alom kan worden ervaren.

Groeten,
    René

• 13 November 2016 - 14:41

Piet En Els Pakbier:

Hallo allemaal,
    Leuk om te horen dat weer een actie gaande is en jullie een goede reis hebben gehad.
    Wij wensen jullie heel veel succes en volgen jullie met belangstelling! Het zou leuk zijn om nog eens wat foto's te zien van het weeshuis van Esther hoe het er nu allemaal uitziet. Het is voor ons toen ook een geweldige ervaring geweest. Groetjes aan allemaal. Els en Piet

• 13 November 2016 - 15:22

Cisca:

Beste allen,
    Fijn dat de heenreis naar wens is verlopen.
    Véél sterkte toegewenst bij jullie liefdevolle werkzaamheden.
    Geniet van de natuur, het klimaat, het eten maar bovenal van hetgeen uit jullie handen en ziel komt.
    Vanuit Breust de allerhartelijkste groeten.
    Cisca

• 14 November 2016 - 11:06

Leni:

Jullie maken me jaloers met dat noemen van al dat heerlijke fruit.
    Geniet samen van deze reis en werk ze.

Groeten uit Sittard

• 14 November 2016 - 12:35

Ria.M:

Dag allemaal, wat fijn dat het goed gaat. Heel veel succes met alle goede dingen die jullie doen. Vergeet niet ervan te genieten. Groetjes, Ria

• 15 November 2016 - 13:40

Frans En Mia:

Hallo allen.
    Fijn om te horen dat jullie weer goed aan de gang zijn met de groep, succes met alles
    en ook op tijd genieten.

groetjes
    Frans en Mia.

• 16 November 2016 - 09:57

Ingeborg Jansen:

Heel veel succes met alles!

Hartelijke groet uit Warffum,
    Ingeborg

• 17 November 2016 - 21:19

BaLinez:

Leuk om te lezen. Sjiek dat jullie dit voor hun kunnen doen. Dyonne en Pim de volgende keer nemen jullie ons ook mee he :-)

Geniet ervan en maak de tevreden mens nog meer tevreden!! Xx

Verslag uit: Kenia, Nairobi

De wet van Murphi

20 November 2016

Feestelijke dag voor Guus en Maria
Stichting

Info Financiële, materiële en immateriële ondersteuning van projecten voor kansarme kinderen op het gebied van wonen, onderwijs en zorg (W.O.Z.). Werkgebied: Afrika en in het bijzonder in Kenia. Missie Financiële, materiële en immateriële ondersteuning van projecten voor kansarme kinderen op het gebied van wonen, onderwijs en zorg (W.O.Z.). Werkgebied: Afrika en in het bijzonder in Kenia. Beschrijving Ten aanzien van hulpverlening in het algemeen en met name in zogeheten derdewereldlanden heeft JHM, mede door opgebouwde ervaringen alhier en ter plaatse, een visie ontwikkeld. Door haar werkzaamheden heeft JHM ervaren dat deze het meest succesvol zijn als er sprake is van een grote betrokkenheid zowel bij de mensen HIER (donoren) als de mensen DAAR (ontvangers). Informatie-uitwisseling is en blijft van het grootste belang alsook het geven van eigen verantwoordelijkheid aan de lokale betrokkenen. Gebleken is dat initiatieven die ter plekke al zijn genomen het meest succesvol ondersteund kunnen worden. JHM verschaft lokale verantwoordelijken dan ook graag de middelen om direct te kunnen communiceren. Zo heeft bv. de directeur van een grote basisschool de beschikking gekregen over een laptop en een digitale camera waardoor hij in staat wordt geacht in woord en beeld de voortgang van een project te delen met JHM. Ervaring heeft tot nu geleerd dat deze werkwijze in ieder geval op de middellange termijn effectief is. Met betrekking tot bouw- en onderhoudsactiviteiten wordt doorgaans gebruik gemaakt van lokale ondernemers. Bijkomend effect is tweeledig: enerzijds wordt de lokale economie ondersteund en anderzijds is er sprake van een grotere persoonlijke betrokkenheid. Algemene Informatie Realised since 2009: - Building of Upendo Children's Home - Renovation of Riamukurwe Primary School (728 students) - Renovation of Kiamuiru Primary School (272 students) - Reviving three Polytechnic Schools - Enabling rehabilitation by providing training equipments at both male and female maximum Prison in Nyeri. Ongoing projects: - Nyeri Primary School - Upgrading three polytechnic Schools - Nyeri Hospice - Nyeri Prison Future projects: - Wheelchair production - Further upgrade of Esther's Rescue Home - Further upgrade of Nyeri Primary School - Start a hairsaloon at the women prison for training purposes

Actief sinds 24 Jan. 2014